Machiato Di Kopi Tuan

Dah lama tidak layan kopi jenis espresso. Walaupun saya suka minum kopi tetapi tak bermakna saya boleh tahan minum kopi pekat dan tinggi kaffien nya stail espresso ini. Namun, semasa di Bandung, saya gagal menahan perasaan untuk mencuba kopi Machiato, sejenis espresso untuk suka-suka ajer.

DSC02627 540x478 Machiato Di Kopi Tuan

Secawan Machiato dijual pada harga Rupiah 8264 (kira-kira RM 2.90) dan ianya memang amat pekat sekali. Kopi Machiato memang cukup kick untuk kepala saya mengantuk pagi tersebut lantaran kekurangan tidur semasa berada di sana. As usual, lepas hentam secawan espresso, kena minum air mineral satu botol. Sikit sangatlah minum, kering tekak ini ehhh…

DSC02623 540x363 Machiato Di Kopi Tuan

DSC02622 540x363 Machiato Di Kopi Tuan

Untuk merasa Machiato ini, silalah berkunjung di kedai Kopi Tuan berdekatan. icon biggrin Machiato Di Kopi Tuan

- Machiato Di Kopi Tuan

 Machiato Di Kopi Tuan

Ismail N

I am lifestyle blogger cum internet marketer, who has been blogging and writing since the day the Web 2.0 was created. I love sports and traveling, and am addicted to coffee and Man Utd. I enjoy putting passion and personality into each website designed.
 Machiato Di Kopi Tuan

Latest posts by Ismail N (see all)

Comments on this entry are closed.

  • Kak Long Mawar Merah February 5, 2012, 5:25 pm

    Espresso memang biasa dihidangkan dalam cangkir yang comel sangat. Kak Long tak begitu gemar espresso ni.

  • maza February 4, 2012, 5:43 pm

    uiks.. kat mana ni? takkan kat Bandung kot..
    kat sini seingat maza Kluang Kopi Tiam adalah.. tu pun sudah musykil kehalalannya…hahahaha

  • tehr February 3, 2012, 7:21 am

    aku salah seorang penggemar kopi
    tapi belum pernah jumpa lagi machianto ni

  • nuriz February 3, 2012, 3:30 am

    cawan comel sgt dah tu tak sampai atas ..bawah sikit je huhu

  • akubiomed February 3, 2012, 2:01 am

    Pengemar kopi tentu sukanya. Saya pula sebaliknya.

  • anif February 3, 2012, 12:36 am

    :D Tak try cari Kopi Luwak? Alang-alang dah sampai sana… Hehe..

  • titan February 3, 2012, 12:29 am

    aku setuju. sikit sangat..kedekut giler..

This Blog is hosted at:

Powered by:

Get your SEO Responsive Skins here: