Samsung Galaxy s5

Machiato Di Kopi Tuan

3 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 3 Pin It Share 0 StumbleUpon 0 LinkedIn 0 3 Flares ×

Dah lama tidak layan kopi jenis espresso. Walaupun saya suka minum kopi tetapi tak bermakna saya boleh tahan minum kopi pekat dan tinggi kaffien nya stail espresso ini. Namun, semasa di Bandung, saya gagal menahan perasaan untuk mencuba kopi Machiato, sejenis espresso untuk suka-suka ajer.

Kopi Tuan

Secawan Machiato dijual pada harga Rupiah 8264 (kira-kira RM 2.90) dan ianya memang amat pekat sekali. Kopi Machiato memang cukup kick untuk kepala saya mengantuk pagi tersebut lantaran kekurangan tidur semasa berada di sana. As usual, lepas hentam secawan espresso, kena minum air mineral satu botol. Sikit sangatlah minum, kering tekak ini ehhh…

Machiato

Machiato

Untuk merasa Machiato ini, silalah berkunjung di kedai Kopi Tuan berdekatan. :D

- Machiato Di Kopi Tuan

About the author: I am lifestyle blogger cum internet marketer, who has been blogging and writing since the day the Web 2.0 was created. I love sports and traveling, and am addicted to coffee and Man Utd. I enjoy putting passion and personality into each website designed.

Thesis Theme for WordPress

Comments on this entry are closed.

  • Espresso memang biasa dihidangkan dalam cangkir yang comel sangat. Kak Long tak begitu gemar espresso ni.

  • uiks.. kat mana ni? takkan kat Bandung kot..
    kat sini seingat maza Kluang Kopi Tiam adalah.. tu pun sudah musykil kehalalannya…hahahaha

  • aku salah seorang penggemar kopi
    tapi belum pernah jumpa lagi machianto ni

  • cawan comel sgt dah tu tak sampai atas ..bawah sikit je huhu

  • Pengemar kopi tentu sukanya. Saya pula sebaliknya.

  • :D Tak try cari Kopi Luwak? Alang-alang dah sampai sana… Hehe..

  • aku setuju. sikit sangat..kedekut giler..