Godaan Masakan Padang

Tersenyum bila saya baca komen dari Kak Long Mawar Merah dalam entri Sedapnya… Masakan Padang. icon biggrin Godaan Masakan Padang Apa yang Kak Long tulis itu memang benar, cuma bukan semua restoren buat cam tu. Maybe yang besar-besar sikit ajelah sebab mereka ada ramai pekerja dan tukang masak untuk menggoda selera makan anda.

Komen Masakan Padang 540x305 Godaan Masakan Padang

Jika tak mampu tahan godaan Masakan Padang, maka meletup lah bil yang anda perlu bayar nanti. icon biggrin Godaan Masakan Padang Setiap piring lauk yang anda sentuh, biar sedikit pun akan mengakibatkan anda terpaksa membayar keseluruhan harga sepiring lauk itu. Oleh itu, fikir baik-baik apa yang anda mahu makan. Jika makan berdua, bertiga atau beramai-ramai, kena pakat baik-baik akan mana lauk yang mahu dipilih. Yang tidak mahu tu, boleh minta pekerja mereka alihkan dari meja kita agar tidak menggoda jiwa.

DSC02757 540x295 Godaan Masakan Padang

Salah satu restoren di Jakarta yang menawarkan Masakan Padang sebegini ialah di Restoren Garuda di Jalan Wahid Hasyim. Ia berdekatan dengan Burger King dan McDonald, jika anda biasa dengan kota Jakarta. icon biggrin Godaan Masakan Padang Restoren yang agak luas dan selesa dan lengkap dengan penghawa dingin dan pekerja-pekerja yang cekap dan berdisplin. Sebaik sahaja anda bersetuju untuk makan di situ, dengan pantas mereka akan menghidangkan nasi dan lebih 30 jenis lauk di meja anda. Mana yang tidak mahu, boleh di reject.

DSC02766 540x336 Godaan Masakan Padang

DSC02758 540x289 Godaan Masakan Padang

Masaalahnya ialah bukan mudah nak tolak lauk-lauk yang dihidangkan. Semuanya di masak dan dihidang dengan menarik sekali. Kemudian pula, anda dan kengkawan anda pastinya ada selera yang berbeza-beza. Akibatnya, hmmm.. jangan hairan ratusan ribu Rupiah habis biarpun yang makan cuma 3 atau 4 orang sahaja icon biggrin Godaan Masakan Padang

P/s : Gambar di atas cuma sebahagian sahaja dari lauk-lauk yang dihidang. Ada lagi yang tidak sempat saya snap lantaran godaan Masakan Padang yang menggilakan!!! Ada juga buah-buahan, puding, kek, aiskrim sebagai dessert yang tiba semasa kami sibuk makan.

- Godaan Masakan Padang

 Godaan Masakan Padang

Ismail N

I am lifestyle blogger cum internet marketer, who has been blogging and writing since the day the Web 2.0 was created. I love sports and traveling, and am addicted to coffee and Man Utd. I enjoy putting passion and personality into each website designed.
 Godaan Masakan Padang

Latest posts by Ismail N (see all)

19 thoughts on “Godaan Masakan Padang

  1. Buat perut ni berbunyi2.
    Malam2 macam ni rasa lapar pulak. :)
    Saya tak pernah pergi Jakarta lagi.
    Makan nasik padang pun kat M’sia je.
    Mungkin nasik padang sana lebih enak

  2. Ingatkan setting kat hp silap hinggakan hanya keluar komen aje tadi. Rupanya ada reaksi pada komen Kak Long yang lepas. hehehe…
    Restoran Garuda Nasi Padang memang best! Banyak pilihan dan suasana pun menarik. Satu lagi Restoran Sederhana yang banyak cawangannya sekitar Jakarta tu.

  3. amboiiiii.. manyaknyer lauk. aku suka giler masakan padang.
    ada sambal hijo + ayam penyet + daging deng deng = manyak lagi
    ler tak sempat sebut… hik3

    dah balik Msia ke brother?

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *