Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Seperti biasa di sebelah petang, saya menunggu anak saya pulang dari sekolah. Seperti biasa juga dia akan keluar lambat dari perkarangan sekolah icon biggrin Perodua Kancil vs Toyota Harrier Mata saya memandang ke arah budak-budak sekolah yang comel-comel keluar dari sekolah mereka dan sesekali sesakala ke arah jalan raya. Kereta-kereta yang lalu di hadapan saya tidak saya endahkan. Namun, dua buah kereta yang baru keluar dari kawasan sekolah menarik perhatian saya – sebuah Toyota Harrier baru berwarna keemasan diikuti oleh Perodua Kancil lama berwarna hijau tua. Jika digambarkan bersama pasti kelihatan agak ironik sekali.

dulu lain sekarang lain har 540x304 Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Saya katakan agak ironik kerana Toyota Harrier yang besar itu cuma diisi oleh pemandu dan seorang penumpang yang merupakan murid sekolah itu. Manakala, kereta kancil itu pula penuh sesak dengan pemandu dan kira-kira 8 orang murid sekolah. Hmmm…..

- Perodua Kancil vs Toyota Harrier

 Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Ismail N

I am lifestyle blogger cum internet marketer, who has been blogging and writing since the day the Web 2.0 was created. I love sports and traveling, and am addicted to coffee and Man Utd. I enjoy putting passion and personality into each website designed.
 Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Easy Reading

{ 28 comments… add one }

  • Mus July 16, 2012, 1:27 pm

    keselamatan pelajar kena diutamakan..
    bila keadaan memaksa.. semuanya diabaikan

    Reply
  • Kak Long Mawar Merah July 12, 2012, 4:28 am

    Dapat bayangkan kemeriahan kereta kancil tu!

    Reply
  • chii July 9, 2012, 3:24 am

    biasala..slalunya kereta2 mewah ni..xleh nak masuk ramai2..nnt sepah.susah plak :p

    len la kancil..sgt multi..eehhe

    Reply
  • cik tom July 7, 2012, 4:34 am

    kereta kancil ada 8 org murid??ish padat

    Reply
    • Kak Long Mawar Merah July 12, 2012, 4:29 am

      Kalau difikirkan, mampu mengundang bahaya.

      Reply
  • nizamghazi July 7, 2012, 1:04 am

    Oh kualiti kehidupan. Tetapi yang lebih rendah masih perlu bersyukur.

    Reply
  • ProfHariz July 5, 2012, 7:21 am

    Itulah kehidupan zaman sekarang. Rumah besar duduk 3 4 org je. Rumah kecil ya Allah sesak.

    Reply
  • akubiomed July 5, 2012, 4:26 am

    Fenomena biasa yang berlaku di Malaysia. Bukan setakat itu sahaja ada bas sekolah yang tayar haus pun masih beroperasi dengan bersesak budak sekolah.

    Reply
  • fiezaradzi July 5, 2012, 4:18 am

    patut tertukar tu kereta.. hehe.. toyota harrier.. kereta idaman tu..

    Reply
  • tehr July 4, 2012, 6:37 pm

    itulah yang aku selalu nampak
    orang banyak duit tak banyak anak
    yang kurang duit pula meriah dengan budak2

    Reply
  • Jebeng Otai™ July 4, 2012, 2:37 pm

    mcm membazir lak kan nek keter besar 2 org jer..bek nek motor..hehe

    Reply
  • tengkorak emas July 4, 2012, 2:30 pm

    fuh kancil tu lagi meriah xD

    hm..kalau nak bawa 2 orang je..pakaila kete sport hehe

    Reply
  • mak lagenda July 4, 2012, 2:12 pm

    Macam antara 2 darjah je kan..

    Reply
  • titan July 4, 2012, 9:05 am

    dah normal dah sekarang aku tengok..

    Reply
  • maza July 4, 2012, 6:25 am

    Aduh!..

    tersentap abg mail..
    entry ini menyebabkan maza tersentap!

    Well said abg mail, well said.. huhuu
    maza recently posted…Wordless Wednesday: StealthMy Profile

    Reply
  • hafizmd July 4, 2012, 6:15 am

    Ok. Mula2 ingat apakah ironiknya tajuk kali ni.

    Bila bro dah cakap camtuh, aku setuju 100%. Yg besar hanya 2, yg kecil penuh…

    Cukup ironik. Terbaik!

    Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

This Blog is hosted at:

Powered by:

Get your SEO Responsive Skins here: