Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Seperti biasa di sebelah petang, saya menunggu anak saya pulang dari sekolah. Seperti biasa juga dia akan keluar lambat dari perkarangan sekolah :D Mata saya memandang ke arah budak-budak sekolah yang comel-comel keluar dari sekolah mereka dan sesekali sesakala ke arah jalan raya. Kereta-kereta yang lalu di hadapan saya tidak saya endahkan. Namun, dua buah kereta yang baru keluar dari kawasan sekolah menarik perhatian saya – sebuah Toyota Harrier baru berwarna keemasan diikuti oleh Perodua Kancil lama berwarna hijau tua. Jika digambarkan bersama pasti kelihatan agak ironik sekali.

dulu-lain-sekarang-lain-har

Saya katakan agak ironik kerana Toyota Harrier yang besar itu cuma diisi oleh pemandu dan seorang penumpang yang merupakan murid sekolah itu. Manakala, kereta kancil itu pula penuh sesak dengan pemandu dan kira-kira 8 orang murid sekolah. Hmmm…..

- Perodua Kancil vs Toyota Harrier

Easy Reading

Avatar for Ismail N

Dulu Lain Sekarang Lain is owned by Ismail N (lifestyle blogger cum internet marketer). I enjoy putting passion and personality into each website designed.

View all contributions by

Comments on this entry are closed.

  • Avatar for Ismail N Mus July 16, 2012, 1:27 pm

    keselamatan pelajar kena diutamakan..
    bila keadaan memaksa.. semuanya diabaikan

  • Avatar for Ismail N Kak Long Mawar Merah July 12, 2012, 4:28 am

    Dapat bayangkan kemeriahan kereta kancil tu!

  • Avatar for Ismail N chii July 9, 2012, 3:24 am

    biasala..slalunya kereta2 mewah ni..xleh nak masuk ramai2..nnt sepah.susah plak :p

    len la kancil..sgt multi..eehhe

  • Avatar for Ismail N cik tom July 7, 2012, 4:34 am

    kereta kancil ada 8 org murid??ish padat

    • Avatar for Ismail N Kak Long Mawar Merah July 12, 2012, 4:29 am

      Kalau difikirkan, mampu mengundang bahaya.

  • Avatar for Ismail N nizamghazi July 7, 2012, 1:04 am

    Oh kualiti kehidupan. Tetapi yang lebih rendah masih perlu bersyukur.

  • Avatar for Ismail N ProfHariz July 5, 2012, 7:21 am

    Itulah kehidupan zaman sekarang. Rumah besar duduk 3 4 org je. Rumah kecil ya Allah sesak.

    • Avatar for Ismail N Dulu Lain Sekarang Lain July 5, 2012, 1:52 pm

      Tu belum tgk rumah kongsi lagi… dah ler besar reban ayam, ramai penghuni lagi tu :D

  • Avatar for Ismail N akubiomed July 5, 2012, 4:26 am

    Fenomena biasa yang berlaku di Malaysia. Bukan setakat itu sahaja ada bas sekolah yang tayar haus pun masih beroperasi dengan bersesak budak sekolah.

  • Avatar for Ismail N fiezaradzi July 5, 2012, 4:18 am

    patut tertukar tu kereta.. hehe.. toyota harrier.. kereta idaman tu..

  • Avatar for Ismail N tehr July 4, 2012, 6:37 pm

    itulah yang aku selalu nampak
    orang banyak duit tak banyak anak
    yang kurang duit pula meriah dengan budak2

  • Avatar for Ismail N Jebeng Otai™ July 4, 2012, 2:37 pm

    mcm membazir lak kan nek keter besar 2 org jer..bek nek motor..hehe

  • Avatar for Ismail N tengkorak emas July 4, 2012, 2:30 pm

    fuh kancil tu lagi meriah xD

    hm..kalau nak bawa 2 orang je..pakaila kete sport hehe

  • Avatar for Ismail N mak lagenda July 4, 2012, 2:12 pm

    Macam antara 2 darjah je kan..

  • Avatar for Ismail N titan July 4, 2012, 9:05 am

    dah normal dah sekarang aku tengok..

  • Avatar for Ismail N maza July 4, 2012, 6:25 am

    Aduh!..

    tersentap abg mail..
    entry ini menyebabkan maza tersentap!

    Well said abg mail, well said.. huhuu

  • Avatar for Ismail N hafizmd July 4, 2012, 6:15 am

    Ok. Mula2 ingat apakah ironiknya tajuk kali ni.

    Bila bro dah cakap camtuh, aku setuju 100%. Yg besar hanya 2, yg kecil penuh…

    Cukup ironik. Terbaik!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.