Wednesday,27 July,2016

Machiato Di Kopi Tuan

Kopi Tuan

Dah lama tidak layan kopi jenis espresso. Walaupun saya suka minum kopi tetapi tak bermakna saya boleh tahan minum kopi pekat dan tinggi kaffien nya stail espresso ini.

Namun, semasa di Bandung, saya gagal menahan perasaan untuk mencuba kopi Machiato, sejenis espresso untuk suka-suka ajer.

Machiato Kopi Tuan

Secawan Machiato dijual pada harga Rupiah 8264 (kira-kira RM 2.90) dan ianya memang amat pekat sekali. Kopi Machiato memang cukup kick untuk kepala saya mengantuk pagi tersebut lantaran kekurangan tidur semasa berada di sana.

As usual, lepas hentam secawan espresso, kena minum air mineral satu botol.

Sikit sangatlah minum, kering tekak ini ehhh…

Machiato

Untuk merasa Machiato ini, silalah berkunjung di kedai Kopi Tuan berdekatan. 😀

Machiato Di Kopi Tuan

About The Author

ISMAIL N is the 'de facto' owner and editor-in chief of DuluLainSekarangLain.Com. A Human Resource practitioner in his normal daily life and consummate blogger in his free time. He is addicted to coffee and Manchester United. Most easily accessed via his Twitter account.

Ismail N

Leave a Comment

  • Kak Long Mawar Merah Reply

    Espresso memang biasa dihidangkan dalam cangkir yang comel sangat. Kak Long tak begitu gemar espresso ni.

    February 5, 2012, 5:25 pm
  • maza Reply

    uiks.. kat mana ni? takkan kat Bandung kot..
    kat sini seingat maza Kluang Kopi Tiam adalah.. tu pun sudah musykil kehalalannya…hahahaha

    February 4, 2012, 5:43 pm
  • tehr Reply

    aku salah seorang penggemar kopi
    tapi belum pernah jumpa lagi machianto ni

    February 3, 2012, 7:21 am
  • nuriz Reply

    cawan comel sgt dah tu tak sampai atas ..bawah sikit je huhu

    February 3, 2012, 3:30 am
  • akubiomed Reply

    Pengemar kopi tentu sukanya. Saya pula sebaliknya.

    February 3, 2012, 2:01 am
  • anif Reply

    😀 Tak try cari Kopi Luwak? Alang-alang dah sampai sana… Hehe..

    February 3, 2012, 12:36 am
  • titan Reply

    aku setuju. sikit sangat..kedekut giler..

    February 3, 2012, 12:29 am